Sve ima svoje doba i svaki posao pod nebom svoje vrijeme.
2Vrijeme rađanja i vrijeme umiranja;
vrijeme sađenja i vrijeme čupanja posađenog.
3Vrijeme ubijanja i vrijeme liječenja;
vrijeme rušenja i vrijeme građenja.
4Vrijeme plača i vrijeme smijeha;
vrijeme tugovanja i vrijeme plesanja.
5Vrijeme bacanja kamenja i vrijeme sabiranja kamenja;
vrijeme grljenja i vrijeme kad se ostavlja grljenje.
6Vrijeme traženja i vrijeme gubljenja;
vrijeme čuvanja i vrijeme odbacivanja.
7Vrijeme deranja i vrijeme šijenja;
vrijeme šutnje i vrijeme govorenja.
8Vrijeme ljubljenja i vrijeme mržnje;
vrijeme rata i vrijeme mira.Prop 3,1-8.
Kad god pročitam ove retke iz Knjige Propovjednikove, redovito mi dođe pred oči slika o uzaludnosti čovjekovog truda zadržati nešto u svojim rukama. Što više nastoji stiskati ruke, to mu sadržaj u rukama više klizi među prstima… Nakon određenog vremena, čovjek opušta svoje ruke, smiruje ih, otvara i igra se s njima. Upravo sam tako nekako i zamislila jedan kutak u kojem bi osobe zainteresirane za ovakvu meditaciju, imale mogućnost eksperimentirati sa zvukom riže i razmišljati o biblijskom tekstu. Stoga meditacija i nosi naslov “Under the Clouds” (“Ispod oblaka”), što odgovara Propovjednikovoj misli kako ispod sunca nema ničeg novog.
Navedeni koncept dio je projekta iz Sound design-a, kojeg je vodio profesor i programer Alessandro Capozzo. Studenti su trebali svladati osnove vizualnog programiranja u programu Pure Data te doći s već ostvarenom umjetničkom instalacijom. Svatko od studenata dolazi sa “svojom umjetničkom prtljagom”, kojom obogaćuje druge. Moja je želja bila podijeliti biblijski tekst s drugima. U izvedbi instalacije pomogla mi je naša sestra Fortunée iz Rwande.
- Ispod zdjele riže nalazi se mikrofon koji je spojen sa računalom na kojem je instaliran program Pure Data. U programaciji sam dodala analogni ulaz za mikrofon, koji omogućuje nastajanje zvuku u stvarnom vremenu, za razliku od snimljenog.
- Dodavanjem određenih vrijednosti u programu, zvuk riže koji dolazi u mikrofon mijenja se kroz progamski jezik, dodavajući mu određeni “eho” (koncept je sličan morskim orguljama).
- Konačan izlazni zvuk čuje se u postavljenim zvučnicima, koji bi zbog mikrofonije trebali biti postavljeni malo dalje od mikrofona. Naravno, dodatna kreativnost je potrebna kako bi se sakrili svi mogući kablovi.
s. Ružica Dodig